Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, personel wspomagający szkoły podstawowe.
Cele:
1. Wprowadzenie do zagadnienia nieśmiałości dziecka szkolnego.
2. Zbudowanie warsztatu pracy z dzieckiem nieśmiałym w grupie.
3. Zdobycie umiejętności pomocy dziecku nieśmiałemu w kontakcie indywidualnym.
Program:
1. Nieśmiałość ? obraz, przyczyny, możliwości wsparcia.
2. Cele, zadania i możliwe rezultaty krótko i długofalowe w pracy z dzieckiem nieśmiałym.
3. Podejście behawioralno ? poznawcze w pracy z dzieckiem nieśmiałym.
4. Terapia wyuczonego stylu reagowania na społeczne bodźce z elementami arterapii, treningu ?bycia w centrum?
5. Techniki skutecznego sposobu obniżania poziomu napięcia w trudnym momencie.
6. Techniki pracy z obrazem własnej osoby.
Metody:
Warsztaty z elementami wykładu, ćwiczenia, analiza przypadków – poszukiwanie sposobów wsparcia dzieci nieśmiałych.
Prowadzący:
Czynny psycholog z kilkunastoletnim stażem pracy z nauczycielami oraz z dziećmi, również z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorka publikacji dla dzieci przybliżających tematykę osób z niepełnosprawnością, dietetyk i psychodietety – w obszarze jej szczególnych zainteresowań leży wpływ sposobu odżywiania na funkcjonowanie człowieka, wydała książkę ? Niepełnosprawność pokarmowa. Jak dietą eliminacyjną wspierać leczenie schorzeń alergicznych, psychicznych, neurologicznych??.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.