Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Propagowanie i modelowanie wzorów zachowań- jako najskuteczniejsza metoda walki z agresją i gniewnymi reakcjami.
2. Przedstawienie specyfiki relacji nauczyciele ? rodzice , uczniowie ? nauczyciele – podobieństwa i różnice.
3. Zapoznanie uczestników z portalem Przyjazna Szkoła , scenariuszami i projektami realizowanymi w jej ramach – prezentacja modelu szkoły otwartej Marii Mendel.
4. Zapoznanie z wpływem środowiska wychowującego dziecka na zachowania uczniów.
5. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych relacjach w relacjach z rodzicami i przedstawicielami środowiska lokalnego.
6. Zdobycie umiejętności modelowania zachowań i tworzenie poprawnych wzorców jako profilaktyka agresji.
Program:
1. Charakterystyka szkoły jako instytucji, domu rodzinnego, środowiska koleżeńskiego i społecznego jako kręgów wychowawczych wpływających na kształtowanie osobowości i zachowań dziecka.
2. Specyfika i relacje między nimi. Dostarczanie prawidłowych wzorców : modelowanie zachowań, film dydaktyczny, symulacje i dramy ? jako ćwiczenia element zmiany myślenia i postępowania ucznia.
3. Oceny, opinie, stopnie z zachowania. Propozycje , doświadczenia.
4. Sposoby wypracowania dobrych kontaktów z rodzicami i uczniami.
5. Skuteczne porozumiewanie się, zasoby, bariery wypalenie zawodowe.
Metody:
Dyskusja ?kielecka?, kierowana debata, ?burza mózgów?, ankieta, symulacja, techniki behawioralne, multimedialna prezentacja portalu Przyjazna Szkoła, film (etiuda edukacyjna), praca z tekstem źródłowym.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.