Od czasu zainteresowania szkoły jako instytucji oświatowej ? nauczyciele podejmowali się zadania rozwoju ponadprzedmiotowych zainteresowań uczniów.
Mając na uwadze zapobieganie problemom wychowawczym, obowiązek kształcenia postawy patriotycznej i aktywności obywatelskiej ? organizowali oni zajęcia, w których uczniowie rozwijali swoje talenty, zdolności i pasje.
Cele edukacji zatem nie uległy zmianie, zmieniły się jedynie czasy i warunki, w jakich dziś funkcjonuje szkoła. Za wychowanie uczniów do twórczego i zdrowego wykorzystywania czasu wolnego, koniecznego do redukowania stresu i samorozwoju osobowości są odpowiedzialni niezmiennie: rodzice, szkoła i środowisko. Na pytanie: jak my ? nauczyciele, możemy realizować to zadanie ? spróbujemy odpowiedzieć na warsztatach.
Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Zapobieganie trudnym sytuacjom szkolnym przez wychowanie do wolnego czasu i jego twórczego wykorzystania.
2. Uczestnik w czasie szkolenia:
- poznaje sposoby ujawniania pasji i zainteresowań uczniów,
- doskonali umiejętność rozwijania zdolności, pasji, zainteresowań uczniów z wykorzystaniem zasobów środowiska,
- potrafi wykorzystać własny potencjał twórczy do projektowania zajęć rozwijających kreatywność.
Program:
1. Zadania szkoły w rozwijaniu zainteresowań ucznia.
2. Zasoby środowiska i ich wpływ na kreatywność uczniów.
3. Narzędzia diagnozowania preferencji i ujawniania pasji.
4. Od projektowania do promowania czyli pobudzanie uczniów do aktywności i wszechstronnego rozwoju.
5. Kiermasz doświadczeń i pomysłów na podniesienie atrakcyjności zajęć pozalekcyjnych. Ewaluacja.
Metody:
Wybrana technika dyskusji,, mind- mapping, praca w grupach, prezentacja multimedialna.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.