Adresaci szkolenia:
Wychowawcy klas, nauczyciele, dyrektorzy szkół, psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Cele:
1. Zapoznanie się z zasadami programu nauki zachowania (PNZ).
2. Nabycie umiejętności rozmowy z uczniem w programie PNZ.
3. Nabycie umiejętności organizacji pracy zespołu PNZ w szkole.
4. Poszukiwanie wsparcia do realizacji programu PNZ w śród nauczycieli, dyrektora, rodziców i partnerów szkoły.
5. Nabycie umiejętności prowadzenia funkcjonalnej analizy zachowania (FOZ).
Program:
1. Program PNZ – zasady, sposób realizacji:
a. cykle w programie PNZ (dzienny, tygodniowy i kwartalny)
b. dobór uczniów do programu
(rozmowa poranna, rozmowa przed i po lekcji, rozmowa popołudniowa)
c. dobór nagród w programie PNZ
2. Rozmowy z uczniem w programie PNZ:
a. zaproszenie ucznia i jego rodziców do programu
b. rozmowa poranna, rozmowa przed i po lekcji, rozmowa popołudniowa
3. Organizacja programu PNZ w szkole:
a. podział zadań
b. kto jest za co odpowiedzialny
c. poszukiwanie źródeł finansowania
4. Tworzenie koalicji wewnątrzszkolnej oraz poszukiwanie wsparcia i partnerów szkoły w celu realizacji programu:
a. jak przekonać nauczycieli i rodziców?
b. jak współpracować z partnerami szkoły?
5. Co zrobić, gdy nic nie działa – „funkcjonalna analiza zachowania” (FOZ).
Metody:
Warsztat, miniwykład, scenki.
Prowadzący:
? psycholog, edukator i coach, pracował osiem lat jako psycholog w gimnazjum w Krakowie. Zajmuje się m.in. takimi zagadnieniami jak agresja i przemoc w szkole, dyscyplina w klasie, budowanie szkolnych systemów dyscyplinarnych oraz programów profilaktyki, motywowanie uczniów do pracy i właściwego zachowania, ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna szkół i placówek oświatowych. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i doświadczenie coachingowe.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.