Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, dyrektorzy, personel wspomagający szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.
Cele:
1. Obszary wprowadzania modelu zdrowego odżywiania w społeczności szkolnej.
2. Zaprojektowanie własnego modelu wczesnej profilaktyki chorób związanych z nieprawidłowym odżywianiem w szkole – anoreksja, bulimia, otyłość.
3. Zapoznanie z modelami wsparcia żywieniowego w nadpobudliwości psychoruchowej, chorobach ze spektrum autyzmu.
Program:
1. Znaczenie edukacji nt. żywienia i zdrowego stylu życia.
2. Wprowadzenie do zagadnień zdrowego stylu życia.
3. Zagrożenia wynikające z zaburzeń odżywiania ? choroby anoreksja, bulimia, otyłość – sygnały ostrzegawcze, przebieg, skutki.
4. Modele odżywiania wspomagające funkcjonowanie dzieci z nadpobudliwością psychoruchową oraz z spektrum autyzmu.
5. Budowanie wsparcia instytucjonalnego ? wstęp do stworzenia programu szkolnego na rzecz zdrowia uczniów.
Metody:
Wykład, warsztat, ćwiczenia, analiza przypadków.
Prowadzący:
Czynny psycholog z kilkunastoletnim stażem pracy z nauczycielami oraz z dziećmi, również z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorka publikacji dla dzieci przybliżających tematykę osób z niepełnosprawnością, dietetyk i psychodietety – w obszarze jej szczególnych zainteresowań leży wpływ sposobu odżywiania na funkcjonowanie człowieka, wydała książkę ? Niepełnosprawność pokarmowa. Jak dietą eliminacyjną wspierać leczenie schorzeń alergicznych, psychicznych, neurologicznych??.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.