Adresaci szkolenia:
nauczyciele, dyrektorzy, personel wspomagający szkół podstawowych i przedszkoli
Cele:
Wprowadzenie do zagadnień autyzmu.
Zbudowanie podstaw warsztatu pracy w obszarze edukacji osób ze spektrum autyzmu.
Zrozumienie wagi terapii w placówce edukacyjnej, również terapii wspomagających.
Program:
1. Autyzm ? definicje, niejednorodny obraz dzieca z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
2. Źródła autyzmu ? aspekty żywieniowe, teoria bioautyzmu, neuroimmunologiczne aspekty ASD
3. Edukacja dziecka ze spektrum autyzmu ? funkjonowanie poznawcze dziecka z ASD, zarys metod pracy, konsekwencje braku struktur i przewidywalności, jak sprawdzać wiedzę dziecka z ASD.
4. Zachowania niepożadane ? sposoby pracy eliminujące zachowania niepożadane dziecka z ASD.
5. Apekty prawne ? dziecko z ASD i rodzic w placówce edukacyjnej.
Metody:
Wykład z elementami warsztatu, prezentacja filmowa dzieci z autyzmem przed i w trakcie terapii, ćwiczenia, analiza problemów występujących w szkole, przedszkolu.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący:
jest czynnym psychologiem oraz szkoleniowcem z kilkunastoletnim stażem pracy z nauczycielami oraz z rodzicami i dziećmi , również z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, autorka publikacji dla dzieci przybliżających tematykę osób z niepełnosprawnością , dietetyk i psychodietety- w obszarze jej szczególnych zainteresowań leży wpływ sposobu odżywiania na funkcjonowanie człowieka, wydała książkę ? Niepełnosprawność pokarmowa. Jak dietą eliminacyjną wspierać leczenie schorzeń alergicznych, psychicznych,neurologicznych??