Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych
Cele:
1. Wprowadzenie do problematyki psychologii pozytywnej
2. Nabywanie umiejętności poszukiwania i nazywania mocnych stron człowieka
3. Kierowanie emocjami pozytywnymi w relacji: nauczyciel ? uczeń
Program:
1. Podstawy psychologii emocji
2. Rozpoznawanie emocji podstawowych u siebie i innych ludzi
3. Dwuczynnikowa teoria emocji
4. Emocje a mózg człowieka
5. Błędna i prawidłowa interpretacja pobudzenia fizjologicznego
6. Inteligencja Emocjonalna ? komponenty i rozwój
7. Odkrywanie możliwości odwołania się do empatii w pracy nauczyciela
8. Wzbudzanie emocji pozytywnych u ucznia ? budowanie życzliwej atmosfery w klasie
9. Odkrywanie mocnych stron uczniów i sposoby ich wzmacniania
10. Psychologia szczęścia w życiu zawodowym nauczyciela
11. Dążenie do doskonałości w pracy z uczniem – zagrożenia związane z perfekcjonizmem (przegląd badań)
12. Zyski i koszty płynące z życzliwych relacji nauczyciela z uczniem
Metody:
1. wykład, prezentacja multimedialna, warsztat
2. test sprawdzający poziom Inteligencji Emocjonalnej ucznia/nauczyciela
3. symulacja prowadzenia dialogu zorientowanego na mocne strony (z uczniem i rodzicem)
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.